Geen categorie

Werkzaamheden administratie

Een bedrijf is niets zonder haar afdeling administratie. Maar wat zijn de werkzaamheden van administratie? De werkzaamheden administratie zijn uiteenlopend. Het is dan ook vaker het geval dat de functie wordt opgedeeld in meerdere functies. Soms zijn er zelfs meer medewerkers die zo’n deelfunctie bekleden. De werkzaamheden administratie bestaan uit bedrijfsadministratie, receptie en telefonie, en secretariaat. Bij elkaar zijn de werkzaamheden administratie dus van papierwerk tot ontvangst van klanten. Vandaar dat de functie vaak verdeeld wordt, vooral bij grotere bedrijven. De werkzaamheden administratie zijn anders te veel voor één persoon.

Secretarieel en receptie

De secretarieel medewerker is onderdeel van de werkzaamheden administratie. Hij of zij zorgt voor het afhandelen van correspondentie en communicatie. Maar ook het opstellen en uitwerken hiervan. Het gaat om zowel mondelinge als schriftelijke communicatie bij deze werkzaamheden administratie. Vaak is de receptionist(e) ook telefonist(e). Je ontvangt mensen in het kantoor, maar neemt ook telefoontjes aan. Hierbij heb je zowel te maken met klanten en bezoekers als met goederen. Ook dit vereist administratieve werkzaamheden. Enkel de telefoon beantwoorden zonder notities te maken is bijvoorbeeld niet voldoende.

Bedrijfsadministratie

Tot slot behoort tot de werkzaamheden administratie de bedrijfsadministratie. Hierbij gaat het over het verwerken van formulieren, het archiveren en het beheren van debiteuren. De werkzaamheden administratie zijn dus uiteenlopend en hebben veel te maken met communicatie en administratie. Dat laatste klinkt natuurlijk logisch. Het hangt af van je sector en het bedrijf waar je werkzaam bent wat er precies onder de werkzaamheden administratie vallen. Kijk op deze pagina voor alle informatie over de werkzaamheden administratie.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *